ALLA FELANMÄLNINGSÄRENDEN SKALL SKE GENOM SVEFAB AB. Felanmälan kan ske via telefon på 020-544 022 eller genom formulär på deras felanmälningssida (Anmälan ska av naturliga skäl innehålla så utförlig beskrivning som möjligt av ärendet.)
AKUTA ÄRENDEN!
Är ditt ärende av AKUT KARAKTÄR (och det är utanför sedvanliga kontorstider) behöver du kontakta fastighetsjouren. Innan du gör detta, var vänlig och läs igenom jourinformationen eller kontakta SVEFAB så att du är införstådd med ”Vem som ansvarar för vad” . (Något du även kan läsa om under ”Mitt boende -> Underhålla i bostaden”). Anledningen till att vi uppmanar detta, är för att vissa fel såsom t.ex. ”stopp i avloppet” åligger dig som bostadsrättsinnehavare att avhjälpa och inte fastighetsskötaren eller fastighetsjouren och att du kan komma att bli debiterad för dessa ”utryckningar”.